Tipikus irodai munkák, amelyek Kecskeméten is elérhetőek

Tipikus irodai munkák, amelyek Kecskeméten is elérhetőek

Általánosságban elmondható, hogy az irodai munkák mindig is nagy népszerűségnek örvendtek az álláskeresők körében, többek között Kecskeméten is. Jó hír a számukra, hogy manapság már egyáltalán nem jelenthet gondot az elhelyezkedés ezekben pozíciókban, hisz a digitalizációnak köszönhetően egyre több és több irodai dolgozóra, azaz szellemi munkát végző munkavállalóra van szüksége a cégeknek. A következőkben azokból az irodai munkakörökből hozunk egy gyűjtést, amelyekkel a kecskemétiek is nagyon gyakran találkozhatnak az álláshirdetések között, ugyanis irodai állás Kecskemét városában is akad bőséggel.  

Az irodai munka előnyei, hátrányai

Még mielőtt belevágnánk a Kecskeméten is elérhető irodai munkák bemutatásába, érdemes néhány szót szólnunk az irodai munkavégzés előnyeiről és hátrányairól is. Az irodai munkák legfőbb előnyét egyértelműen azok kényelmessége jelenti. Nincsen fizikai terhelés, és a körülmények is évszaktól függetlenül kedvezőek (már a jól felszerelt, modern irodákban). Emellett az irodai munkák nagy előnye az is, hogy a munkavégzés helye tekintetében gyakran rugalmas feltételeket biztosítanak, azaz adott esetben részleges vagy teljes home office-ra is van lehetőség.

A hátrányokkal kapcsolatban az egyes egészségügyi kockázatok a leginkább kiemelendőek. Azoknál ugyanis, akiknek minden napja úgy telik, hogy a számítógép előtt görnyednek, sokkal gyakrabban alakulnak ki különböző hát- és derékproblémák. Emellett pedig általánosságban elmondható, hogy az irodai munkák sokkal stresszesebbek, mint a fizikaiak, ami hosszútávon szintén nem tesz jót az egészségnek.  

Adminisztrációs pozíciók

Az adminisztrációs munkakörök a kecskeméti álláskeresők körében is örök klasszikusnak számítanak. Ennek oka többek között, hogy ezen állások betöltéséhez általában nem támasztanak megugorhatatlan feltételek, a munkaidő is kedvező, valamint a megfelelő munkakörülmények is biztosítottak. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy természetesen nem minden adminisztrációs pozíció ugyanolyan, azaz mind a feladatok, mind pedig az elvárások tekintetében mutatkozhatnak különbségek. Ebből adódóan pedig érdemes ezeket az állásokat alaposabban is szemügyre vennünk a következőkben.

Az első adminisztratív feladatokkal járó pozíció, amit ki kell emelnünk az a recepciósok munkaköre. Bár való igaz, hogy a recepciós munkák nem tartoznak a tipikusan irodai állások közé, abból a szempontból mégis érdemes néhány szót ejtenünk róluk, hogy ezek az egyik leggyakrabban hirdetett, adminisztrációs feladatok ellátását (is) igénylő pozíciók az állásportálokon.

A recepciósok fő tevékenységi körébe az adminisztratív feladatok mellett számos egyéb, főként a vendégekkel kapcsolatos teendő tartozik. Ide értendő többek között a vendégek fogadása, üdvözlése, útbaigazítása és tájékoztatása, de attól függően, hogy milyen területen dolgoznak (pl. hotelek, nagyvállalatok, egyészségügyi intézmények, sportszervezetek), találkozhatnak egyéb feladatokkal is. Feladataik sikeres abszolválásához elengedhetetlen a kitűnő kommunikációs készség, problémamegoldó képesség, valamint az, hogy képesek legyen rendszerben gondolkodni. Fontos lehet továbbá az idegennyelv-tudás is, a hotelekben például kifejezetten megkövetelik legalább az angol nyelv ismeretét (a német, francia, olasz, spanyol stb. nyelvek pedig hatalmas előnyt jelenthetnek).

Bács-Kiskun megye, azon belül is Kecskemét hirdetései között, a recepciós munkák mellett nagyon gyakoriak az adatrögzítői pozícióra szóló álláslehetőségek is. A munkakör megnevezése igencsak beszédes, a feladatok nem meglepő módon főként a különböző adatok számítógépbe történő bevitele köré összpontosulnak, de emellett egyéb irodai teendőket is ellátnak, beleértve például a scannelést és a dokumentumok iktatását, de adott esetben akár vevőkkel és az ügyfelekkel való kapcsolattartás is a reszortjuk lehet. A feladataik hatékony ellátásához felhasználói szintű számítógépes ismeretekre van szükségük, továbbá mindenképpen otthonosan kell mozogniuk a különböző táblázatkezelő szoftverek (főként Excel) használatában. A személyes tulajdonságok esetében pedig a precizitás és a monotonitás tűrés az, ami kimondottan megkövetelt.

Az adminisztratív pozíciók közé soroljuk a különböző asszisztensi munkaköröket is, azonban ezek a pozíciók – az eddigiekkel ellentétben – már gyakran felsőfokú végzettséget is igényelnek. Az asszisztensek általában egy adott területre specializálódnak (pl. pénzügyi asszisztens, marketing asszisztens, logisztikai asszisztens), amely területhez kötődően kimondottan felelősségteljes feladataik is lehetnek az általános adminisztratív kötelességek mellett. Ebből kifolyólag a felsőfokú végzettség megléte mellett gyakran az 1-3 éves releváns szakmai tapasztalat is a követelmények között szerepel az álláshirdetésekben.

Adminisztrációs munka Kecskemét

Végezetül pedig nem mehetünk el szó nélkül az irodai adminisztratív állások hierarchiájának csúcsán álló pozíció, vagyis az irodavezetői munkakör mellett sem. Az ő feladatuk egy teljes iroda tevékenységének a koordinálása, tehát a pénzügytől kezdve egészen a HR-ig minden terület működésével tisztában kell lenniük. Éppen ezért ezekben a pozíciókban alapkövetelménynek számít a felsőfokú végzettség, valamint a legalább 5 éves szakmai tapasztalat. A külföldi partnerekkel való hatékony együttműködés érdekében pedig általában a felsőfokú nyelvtudás is helyet kap a követelmények között.

Ezek voltak tehát az adminisztratív munkakörök legfőbb ismérvei, egyéb információkért és az állásinterjúra való felkészülést segítő néhány jótanácsért az alábbi cikket lehet érdemes még elolvasni:

https://kecskemetallas.hu/utmutato-allaskeresoknek/1138/az-adminisztracios-poziciok-altalanos-jellemzoi

Marketinges munkakörök

Jellemzően a kecskeméti cégek is nagy hangsúlyt fordítanak marketingtevékenységeikre. Manapság ugyanis szinte képtelenség sikereket elérni az ezen a területen történő aktivitás nélkül. Ez egyben hozzájárult ahhoz is, hogy a marketinges nyitott pozíciók száma jelentősen megugrott az elmúlt években az állásportálokon, ami különösen jó hír lehet, ha az irodai munkakörökön belül ilyen irányultságú pozícióban szeretnél elhelyezkedni. Persze a marketingnek rengeteg szakterülete létezik, így a következőkben főként azokat fogjuk bemutatni, amelyekkel Kecskemét hirdetései között is gyakran találkozhatsz.

Az egyik leggyakrabban hirdetett pozíció közé tartozik a marketing asszisztensi munkakör. Ez esetben a napi teendőket főként olyan feladatok teszik ki, mint a kampányokhoz szükséges tennivalók előkészítése, közösségi média felületek menedzselése, a tartalommarketingben való közreműködés, vagy a közös gondolkodásban való részvétel.

Emellett több menedzserei pozíciót is megkülönböztetünk a marketing szakmákon belül, beleértve például a média menedzserek, reklám menedzserek, marketing menedzserek, online marketing menedzserek, márkamenedzserek vagy a PR menedzserek munkakörét is. Ezen menedzseri állások megnevezése igencsak beszédes, így csak egyet emelnénk ki, méghozzá a marketing menedzserek pozícióját. Ők ugyanis azok, akik főszerepet töltenek be egy cég marketingstratégiájának a megtervezésében.

Látható tehát – még ebből az egyébként nem teljes felsorolásból is –, hogy rengeteg típusú marketinges munka létezik, s mivel ezek eltérő napi teendőkkel és felelőségekkel járnak, így nehéz általános érvényű szükséges tulajdonságokat, kompetenciákat megfogalmazni. Néhány kivétel azonban mégis van, vagyis következzen néhány olyan tulajdonság, amelynek valamennyi marketinges a hasznát veszi a munkavégzés során:

  • Kreativitás: Kevés olyan munkakört lehet találni, ami több teret engedne a kreativitás kibontakoztatásának, mint a marketinges pozíciók. Sőt, ahhoz, hogy valaki sikeres legyen ebben a szakmában kvázi alapfeltétel, hogy kreatív látásmóddal rendelkezzen.

  • Kiváló problémamegoldó képesség: Egy marketingkampány lebonyolítása során, vagy csak úgy általában a napi feladatok elvégzése alkalmával, rengeteg nehézségbe lehet ütközni marketingesként. Mindenképpen szükséged lesz tehát erre a tulajdonságra, ha egy marketinges állás megszerzését tervezed.

  • Nyitottság, tanulékonyság: A marketing az egyik legdinamikusabban fejlődő szakma. Folyamatos innovációk jellemzik, amelyekhez csak úgy tudsz alkalmazkodni, ha nyitott vagy és készen állsz új dolgokat elsajátítani.

Mindezek mellett pedig fontos elmondani, hogy a marketinges pozíciók általában felsőfokú végzettséget igényelnek. Ennek Kecskemét városában történő megszerzési lehetőségéről itt írtunk részletesebben:

https://kecskemetallas.hu/utmutato-allaskeresoknek/1097/a-marketinges-vegzettseg-kecskemeten-is-jol-kamatoztathato

Pénzügyes állások

Az eddig bemutatott munkakörökhöz hasonlóan a pénzügyi pozíciók is meglehetősen változatosak, ami lehetővé teszi a különböző szakterület szerinti besorolásukat. A legfőbb pénzügyi szakterületek az alábbiak:

  • Hitelezéssel foglalkozó szakterület

  • Befektetéssel foglalkozó szakterület

  • Biztosításokkal foglalkozó szakterület

  • Vállalati pénzügyekkel foglalkozó szakterület

A hitelezéssel foglalkozó szakterület alá a tipikusan banki pozíciók tartoznak (pl. banki ügyintéző, fiókvezető stb.). A befektetési szakterületen belül olyan pozíciókban van lehetőség elhelyezkedni, mint például befektetési menedzser, befektetési tanácsadó, portfólió menedzser vagy akár gazdasági újságíró. A biztosítói szakterület nagyrésze pedig főként értékesítési feladatokkal járó munkaköröket foglal magában (pl. biztosítási ügynök, értékesítési vezető).

A vállalati pénzügyekkel foglalkozó szakterületet külön is érdemes kiemelni, hisz ez a kecskeméti álláskeresők körében is különösen népszerű. Ebbe a kategóriába sorolandók például az alábbi pozíciók: pénzügyi asszisztens, kontroller, könyvelő, könyvvizsgáló, pénzügyi igazgató. Ezek az állások általában felsőfokú végzettséget igényelnek, ugyanakkor jó hír, hogy ennek megszerzésére Kecskemét városában is van lehetőség:

https://kecskemetallas.hu/utmutato-allaskeresoknek/1151/elhelyezkedesi-lehetosegek-penzugyi-teruleteken

Persze az előbbiekben említett munkakörök nem mindegyikére igaz ez az állítás, könyvelőként például felsőfokú oklevél hiányában is el lehet helyezkedni. Ha egyetemi végzettségre nem is, könyvelői képesítésre viszont mindenképpen szükséged lesz, ha ebben a pozícióban szeretnél munkát találni. Ennek Kecskeméten történő megszerzési lehetőségeiről itt írtunk részletesebben:

https://kecskemetallas.hu/utmutato-allaskeresoknek/1107/konyvelokent-kecskemeten-is-biztos-az-elhelyezkedes

IT-s pozíciók

Valószínűleg senkinek nem mondunk újat azzal, hogy a tipikus irodai munkák közé sorolandók a különböző informatikai munkakörök is. Az ilyen jellegű pozíciókra szóló álláshirdetésekkel szintén sokat lehet találkozni, hisz az informatikai iparágban hatalmas munkaerőhiány tapasztalható ma Magyarországon. A legkeresettebb szakemberek jelenleg a full stack, frontend, backend és iOS fejlesztők, de rajtuk kívül nagy szükség van még devops mérnökökre, rendszeradminisztrátorokra és különböző programozási nyelveket ismerő mérnökökre is.

Természetesen a lista nem teljes, hisz rendkívül nehéz lenne az összes olyan pozíciót felsorolni, amelyekben szükség van az erősítésre, azt ugyanakkor jól szemlélti, hogy az informatikai ismeretek milyen könnyen kamatoztathatóak ma a munkaerőpiacon. Ezt jól bizonyítja az is, hogy a bootcamp iskolák fél-másfél éves képzésein végzett tanulók is közel 90%-os arányban tudnak elhelyezkedni a szakmában.

Részmunkaidős irodai állás Kecskemét

Ügyfélszolgálatos munkakörök

Végezetül pedig, ha irodai munkában gondolkodsz, az ügyfélszolgálatos pozíciókat is mindenképpen érdemes számításba venned, ugyanis ez is egy gyakran hirdetett munkalehetőség. Az ügyfélszolgálatos munkák esetében a főbb feladatok közé többek között az alábbiak tartoznak:

  • Az ügyfelek tájékoztatása a cég termékeiről/szolgáltatásairól

  • Az ügyfelek kérdéseinek megválaszolása, problémáiknak elhárítása

  • Rendelések feldolgozása

  • Panaszkezelés

  • Az ügyfelek visszajelzéseinek gyűjtése, értékelése

Ha ilyen munkakörben szeretnél dolgozni a tulajdonságok tekintetében fontos, hogy emberközpontúság jellemezzen, empatikus legyél, valamint kiválóan tudj kommunikálni. A kompetenciák esetében pedig kiemelendő a nyelvismeret, ez ugyanis jelentősen növelheti az elhelyezkedési esélyeidet.

 

KecskemetAllas.hu / N.G.