Értékesítői pályán helyezkednél el? Ezt fontos tudnod!

Értékesítői pályán helyezkednél el? Ezt fontos tudnod!

Az értékesítői szakmákat sokan meglehetősen negatívan ítélik meg, mivel munkakörüket a termékek tukmálásával azonosítják. Való igaz, hogy az értékesítők feladatainak egy jelentés részét az ügyfelek meggyőzése jelenti, ugyanakkor ez a megfogalmazás mégis meglehetősen sarkos. A következőkben igyekszünk eloszlatni a szakmával kapcsolatos kételyeket, vagyis bemutatjuk, hogy pontosan milyen feladatokat is lát el egy értékesítő, és hogy mik azok a kvalitások, amelyek alkalmassá tesznek valakit erre a pozícióra.

Az értékesítő feladatai

Az értékesítő feladatainak alapvetően két fontos megközelítése létezik, egyrészt, hogy mit értékesít, másrészt, hogy kinek értékesít. Az előbbi kérdés kapcsán a két opciót a termékek és szolgáltatások jelentik, míg utóbbi esetében a magánszemélyeknek/végfelhasználóknak és vállalkozásoknak történő értékesítés a két válaszlehetőség. A magánszemélyeknek, illetve a vállalkozásoknak történő értékesítést egyébként gyakran csak B2C, azaz Business-to-Customer, valamint B2B, tehát Business-to-Business értékesítésként szokták emlegetni.

A profi és az amatőr értékesítő közötti különbségek

Az igazán profi és az amatőr értékesítők között éles határvonal húzódik. Alapvető tulajdonsága egy értékesítői vénával rendelkező munkavállalónak, hogy képes az önálló munkavégzésre, nem szorul mások folyamatos segítségére, iránymutatására. Rendkívül fontos emellett a felkészültség is, azaz, hogy az értékesítő pontosan tisztában legyen a terméknek vagy szolgáltatásnak minden egyes részletével, és ne okozzon kihívást számára egy-egy összetettebb kérdés megválaszolása.

Elengedhetetlen továbbá a stabil teljesítmény is. Ez alatt főként a folyamatosságot értjük, hisz egy igazán profi nem engedheti meg magának, hogy érzelmi alapon akkor dolgozzon mikor éppen kedve van. A kreativitás ugyancsak egy alapvető tulajdonság, ez segíti az értékesítőket abban, hogy az új ötleteiken keresztül folyamatosan fenntartsák a versenyhelyzetet a konkurenciájukkal. Végül pedig nem mehetünk el a folyamatos fejlődésre való törekvés mellett sem, hisz egy igazán profi – szemben egy amatőrrel – sohasem elégszik meg az aktuális tudásával, hanem mindig igyekszik fejleszteni és finomítani az értékesítési technikáit. További részletek a profi és az amatőr értékesítők közötti különbségekről:

https://www.kelko.hu/mi-a-kulonbseg-a-profi-es-az-amator-ertekesito-kozott/

A szakma főbb ismérvei

Értékesítőként van lehetőség alkalmazotti, illetve vállalkozói formában is tevékenykedni – természetesen akár Kecskeméten is. Alkalmazottként jellemzően a nagyobb cégeknél van esély elhelyezkedni, a kisebb vállalkozások általában megbízásos alapon foglalkoztatják az értékesítőket. Fontos ismérve továbbá a szakmának, hogy a bérezés többnyire teljesítmény alapon működik, tehát egy nem kimondottan magas alapbért lehet különböző bónuszokkal kiegészíteni, ami végezetül akár meglehetősen szép fizetéseket is eredményezhet.

A szakma kitanulásával kapcsolatban lényeges tudnivaló, hogy a képzést általában maguk a cégek biztosítják, ami többek között magában foglalja a különböző tárgyalástechnikai, prezentációs tréningeket, valamint magáról a termékről vagy a szolgáltatásról szóló tanfolyamokat. Az alapvető ismeretek elsajátítását követően pedig akár több pozícióban is esély nyílhat az elhelyezkedésre, beleértve a területi képviselő, a key account manager, a sales representative, valamint az üzletkötő munkaköröket is.

Álláskeresés értékesítői munkakörökben

Értékesítői munkakörök

Ha értékesítői területen keresnénk állást fontos, hogy elsősorban azokat a cégeket részesítsük előnyben, amelyek általunk is ismert termékeket, szolgáltatásokat értékesítenek. Ez ugyanis jelentősen megkönnyíti majd a betanulási folyamatunkat. Vizsgáljuk továbbá azt is meg, hogy főként új ügyfelek felkutatása, vagy a régiekkel való kapcsolattartás lenne a feladatunk. Határozzuk aszerint, hogy melyik állna közelebb személyiségünkhöz. Jelentkezéskor az önéletrajzunkban igyekezzünk konkrétumokat bemutatni, azaz, hogy milyen ügyfélkörrel dolgoztunk korábban együtt, és milyen eredményeket értünk el ennek során. Az állásinterjún pedig törekedjünk egy magabiztos, ugyanakkor semmi esetre sem arrogáns fellépést mutatni.

Ha pedig ezek tudatában készen állunk az álláskeresésre, mindenképpen látogassunk el a https://kecskemetallas.hu/ főoldalára és böngésszünk az aktuális lehetőségek között.

 

KecskemetAllas.hu / N.G.