Manapság általánosságban már az a jellemző, hogy a munkavállalók karrierjük során többször is munkahelyet váltanak, és folyamatosan keresik a megítélésük szerint jobb körülményeket biztosító munkahelyeket. A munkahelyváltás ugyanakkor együtt jár egy felmondással is, aminek megvalósítási körülményei korántsem mellékesek, célszerű korrekt hozzáállást tanúsítani a folyamat során. A következőkben ezzel kapcsolatban hozunk néhány jótanácsot!
Miért szoktunk felmondani?
A felmondásnak rengeteg oka lehet, hiba lenne minden esetben pusztán az anyagi kérdésekkel azonosítani. Ezen okok főként a különböző élethelyzetekből eredeztethetőek, vagyis például egy fiatal, ambíciózus munkavállaló más tényezőket részesít előnyben a munkahelyválasztáskor, mint egy tapasztalt, középkorú vagy esetleg éppen a nyugdíjas éveihez közelítő dolgozó.
A fiatalok főként az új kihívásokat keresik, azokat a helyeket, ahol új impulzusok érhetik őket. Fontos számukra, hogy a munkahelyen, ahol dolgoznak adottak legyenek a feljebb lépési lehetőségek, máskülönben nem haboznak, ha lehetőségük nyílik a továbbállásra. Az idősebb korosztály ezzel szemben a cég stabilitását részesíti előnyben, valamint egyre inkább meghatározóvá válnak olyan tényezők, mint a munkavégzés helye, vagy a munka-magánélet egyensúlyának teljesülése. Ha ezeket nem tapasztalják, ők is előbb-utóbb a felmondás mellett fogják elhatározni magukat.
Hogyan mondhatunk fel korrekt módon?
Fontos, hogy amennyiben munkahelyváltásra adnánk a fejünket, igyekezzünk a korábbi munkáltatónkkal szemben is korrektül eljárni, máskülönben ez könnyen visszaéghet ránk a későbbiekben. A felmondásunkat mindenképpen foglaljuk írásba, a pusztán szóbeli felmondás ugyanis nem tekinthető érvényesnek. A felmondólevél formaiságával és tartalmával kapcsolatban hasznos információkkal szolgálhat az alábbi cikk:
Érdemes törekedni arra, hogy a felmondásunkról először a felettesünk értesüljön, ne kezdjük el terjeszteni annak hírét a kollégáink között. Számítanunk kell rá, hogy felettesünk ezt követően el kezd győzködni maradásunkról, akár ellenajánlatokat is tesz majd, ugyanakkor, ha valóban magabiztosak vagyunk döntésünk helyességét illetően, akkor igyekezzünk ezt diplomatikusan hárítani, miközben felajánljuk segítségünket az új kolléga betanításához.
Ezt követően a felmondási időnk alatt törekedjünk arra, hogy minden megkezdett projektünket kifogástalan módon befejezzünk. Emellett pedig a munkahelyi kapcsolataink rendezésére, ápolására is érdemes nagy gondot fordítanunk. Kerüljük az új munkahelyünk dicsőítését, valamint a régi kritizálását. Ez ugyanis könnyen komoly nézeteltérésekhez vezethet, amire koránt sincs szüksége senkinek az utolsó napokban.
Mindemellett pedig ne feledkezzünk meg a korrekt elszámolásról sem. Erre a munkaviszony megszüntetésekor vagyunk kötelesek, azonban érdemes előbb tájékozódni ennek folyamatáról, annak érdekében, hogy az utolsó napunkon zökkenőmentesen tudjunk átadni minden munkaeszközt, valamint elszámolni a megkezdett projektjeink teljesítéséről.
Az új munkahelyünkre érkezve pedig továbbra is tanúsítsunk korrekt magatartást a korábbi munkáltatónkkal szemben, azaz semmi esetre se sározzuk és hordjuk el mindennek a volt főnökeinket, kollégáinkat. Ez egyrészt a beilleszkedésünket sem fogja megkönnyíteni, másrészt pedig Kecskemét ugyan nagyváros, de nem tudhatjuk, hogy mit hoz a jövő és kivel fogunk együtt dolgozni a későbbiekben. További jótanácsok a korrekt felmondással kapcsolatban az alábbi cikkben:
https://allasorias.hu/blog/hogyan-mondjunk-fel-meltosagteljesen/
Ha pedig még nem tudjuk, hogy ez után hol folytassuk karrierünket, akkor mindenképpen látogassunk el a https://kecskemetallas.hu/ főoldalára és böngésszünk az aktuális lehetőségek között.
KecskemetAllas.hu / N.G.