Ezek a feladatok várnak Rád ügyfélszolgálati munkatársként Kecskeméten

Ezek a feladatok várnak Rád ügyfélszolgálati munkatársként Kecskeméten

Ügyfélszolgálatos munkakörökre vonatkozó álláshirdetést gyakorlatilag mindig találhatunk az állásportálokon. Általános tapasztalat azonban, hogy az álláskeresők nem mindig vannak pontosan tisztában azzal, hogy milyen feladatokkal is jár egy ilyen pozíció, és csak később szembesülnek azzal, hogy korántsem a személyiségükhöz passzoló munkakört választottak. Az ügyfélszolgálatos munkák esetében ugyanis a nyitott, kommunikatív személyiség alapvető feltételét jelenti a feladatok sikeres ellátásnak. Az pedig, hogy pontosan mik is ezek a feladatok, a cikk további részéből derül ki!

Ügyfélszolgálatos munkakörök legfontosabb feladatai

Az ügyfélszolgálatos munkakörök feladatai javarészt az ügyfelekkel való kapcsolattartás köré csoportosulnak. Tipikus feladatuk például, hogy tájékoztassák az ügyfeleket a cég által kínált termékekről/szolgáltatásokról, valamint, hogy megválaszolják az esetlegesen felmerülő kérdéseket. Emellett a felmerülő problémák elhárítása is az alapvető ügyfélszolgálatos teendők körébe tartoznak, ami például egy technológiai vállalat esetében magában foglalja a termék telepítésével, testreszabásával, karbantartásával, valamint frissítésével kapcsolatos segítségnyújtást.

Gyakoriak továbbá a beérkező rendelések felvételére és fogadására vonatkozó feladataik is, de az sem ritka, hogy a visszaküldött termékek cseréjét is ők intézik. Ezzel pedig el is jutunk egy másik nagyon fontos ügyfélszolgálati feladathoz, vagyis a panaszkezeléshez. Az ügyfélszolgálatosoknak ugyanis naponta rengeteg, különböző stílusú és vérmérsékletű ügyfél panaszaira kell megoldást találniuk, szem előtt tartva azt, hogy az adott pillanatban éppen a munkáltatójuk szócsöveiként funkcionálnak.

Végül pedig az alapvető ügyfélszolgálati feladatok felsorolásakor nem mehetünk el az ügyfelek visszajelzéseinek gyűjtése és értékelése mellett sem. A feladatok ugyanis nem érnek véget ott, hogy az ügyfélszolgálatos válaszol az egyes megkeresésekre, illetve megoldja a felmerülő problémákat. Fontos, hogy ezen folyamatról, illetve magáról a termékről/szolgáltatásról is visszajelzést kérjen az ügyfelektől, mivel ily módon a cég többi osztályának (pl. marketing) munkáját is segíteni tudják. További információk az ügyfélszolgálatos munkakör feladataival kapcsolatan az alábbi cikkben:

https://www.liveagent.hu/akademia/ugyfelszolgalati-kotelessegek/

Milyen tulajdonságok szükségesek a pozíció betöltéséhez?

Történjen a munkavégzés kecskeméti vagy bármelyik más városbeli cégnél, az egyik legalapvetőbb tulajdonság, amit a munkáltatók elfognak várni egy ilyen pozícióban az a kedvesség. Egy kedves hangú, segítőkész ügyfélszolgálatos ugyanis összességében rendkívül pozitív irányba tudja befolyásolni az ügyfelek cégről alkotott véleményét. Nélkülözhetetlen emellett a kiváló problémamegoldó készség is, hisz munkájuk jelentős részében panaszokat, problémákat kezelnek. Ezeket a problémákat viszont az ügyfelek nem mindig tudják egyértelműen meghatározni, így az erős kommunikációs képességek a közös hang megtalálása érdekében ugyancsak megköveteltek.

Ügyfélszolgálati állás

Nem hagyhatjuk ki a sorból az empátiát sem, hisz egy csalódott ügyfélnek nagy szüksége van arra, hogy problémáját a kellő komolysággal és együttérzéssel kezeljék. Ezzel együtt rendkívül fontos a pozitív attitűd is, mivel ily módon az ügyfélszolgálatos tudja érzékeltetni azt, hogy lesz megoldás találva a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban felmerült gondokra. Végül pedig érdemes szót ejteni az időgazdálkodási képesség jelentőségéről is, ami abból a szempontból elengedhetetlen, hogy az ügyfélszolgálatos minden ügyfélnek a problémájára kellő időt tudjon fordítani, és senkit ne kelljen túlzottan megváratnia.

Ha pedig ezek tudatában ügyfélszolgálatos pozícióban keresnél állást, mindenképpen látogass el a https://kecskemetallas.hu/ főoldalára, és böngéssz az aktuális lehetőségek között.

 

KecskemetAllas.hu / N.G.