A közösségi média, mint munkaeszköz: így dolgoznak a közösségi média menedzserek

A közösségi média, mint munkaeszköz: így dolgoznak a közösségi média menedzserek

Ma már a közösségi média szerepe és jelentősége nemcsak a hétköznapi, de az üzleti életben is megkérdőjelezhetetlen. Valamennyi multinacionális nagyvállalat, illetve a kis- és középvállalkozások jelentős része is felismerte, hogy csak úgy tud igazán versenyben maradni a piacon, ha nagy gondot fordít a közösségi média felületeinek a kezelésére. Konkrét szakmai is született már erre a feladatra vonatkozóan: közösségi média menedzsernek hívjuk azokat, akik a vállalatok professzionális megjelenését biztosítják az ilyen jellegű platformokon. A következőkben bemutatjuk, hogy ez pontosan milyen részfeladatokat is takar, és hogy milyen képzéseken keresztül lehet kitanulni a szakmát akár Kecskeméten is.

A közösségi média menedzserek feladatai

A közöségi média menedzserek feladatai rendkívül sokrétűek, és közel sem csak egy-két poszt megírásából állnak. Lényegében ők azok, akik megtervezik, majd megvalósítják a márka kommunikációját. A tervezés, vagyis a stratégiakészítés pedig egy meglehetősen összetett folyamat. Ennek során első lépésként közösségi média marketing célokat állítanak fel, illetve meghatározzák az ezeket reprezentáló elsődleges mutatókat. Ezt követően konkrét javaslatokat tesznek a felállított célok elérése érdekében, azaz többek között kampányötleteket, posztolási ütemtervet és tartalmi elképzeléseket vázolnak fel. Végül pedig biztosítják, hogy ezek az elgondolások rugalmas módon, az aktuális trendekhez igazodva valósuljanak meg.

A feladataik egy rendkívül jelentős része a hirdetések köré csoportosul. Ezek kezelése különösen fontos jelentőséggel bír a vállalatok számára, mivel többnyire az egyes hirdetéseiken keresztül próbálják megszólítani célközönségüket. A közösségi média menedzsernek tehát nagyfokú alaposággal és a különböző marketing eszközök helyes alkalmazásával kell eljárnia, mikor hirdetéseket készít. Fontos feladatuk még, hogy ne csak elérni próbálják a célközönséget, hanem egyfajta közösséget is igyekezzenek kiépíteni a márka köré. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy kiemelt figyelmet szükséges fordítaniuk az egyedi tartalmak gyártásásra, továbbá az üzenetekről és a hozzászólásokról sem feledkezhetnek meg.

Persze a közösségi média menedzserek munkája nem csak a kreatív feladatokról szól, sokszor kimondottan elemző gondolkodásmódot igénylő feladatokkal találják szembe magukat. Az ilyen feladatok közé tartozik például a trendelemzés, mikor a közösségi médiában éppen uralkodó trendeket vizsgálják, vagy a versenytárs-analízis, mikor az iparágon belül bevált és kudarcot vallott stratégiákat veszik górcső alá. A feladatok listája tehát rendkívül bő és változatos, ugyanakkor még mindig nem teljes, az alábbi cikk bemutat néhány továbbit is:

https://matebalazs.hu/kozossegi-media-menedzser.html

 A feladatok ellátásához szükséges készségek

Amint arra az előzőekben már tettünk utalást a kreativitás és az elemzőképesség rendkívül fontos ezen munkakörnek az esetében. Fontos kompetencia továbbá a szövegírói készség is, hisz az írott szöveg az egyik fő eszköze annak, hogy a márka nevében megszólítsák a célközönséget. Emellett pedig a közösségi médiát érintő szakmai tudás is létfontosságú, vagyis hogy ismerjék miként működhet jól egy hirdetés, hogyan lehet ezen platformokon marketingstratégiákat megvalósítani, vagy hogy melyek az éppen aktuálisan uralkodó trendek.

Képzési lehetőségek Kecskeméten

Alapvetően azt lehet mondani, hogy végzettség tekintetében azok a jelentkezők pályáznak legnagyobb eséllyel közösségi média menedzser pozíciókra, akik a marketing területén szerezték képesítésüket. Kecskeméten erre minden lehetőség adott, ugyanis a városban található Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi Karának képzési kínálatában megtalálható a kereskedelem és marketing alapszak. Ezzel kapcsolatos bővebb információkért az egyetem honlapjára érdemes ellátogatni:

https://gtk.uni-neumann.hu/kereskedelem-es-marketing-alapszak

közösségi média

Ezenkívül ma már több olyan online kurzus is indul, ahol szakmai szempontból lehet megismerkedni a közösségi média világával. Ez akkor is hasznos lehet, ha a saját vállalkozásunk megjelenését szeretnénk feljavítani, és akkor is, ha egy cégnél, mint a közösségi médiáért felelős munkatárs szeretnénk elhelyezkedni. Ilyen jellegű online képzéseket indít például a Honlapra Fel! vagy a kozossegi-media.com. Részletek ezen kurzusokkal kapcsolatban az alábbi linkeken:

https://szakmaikepzesek.com/kepzes/kozossegi-media-menedzser-kepzes/

https://www.socialmediaacademy.net/kurzusok

Ha pedig álláskeresőként a legfrissebb álláslehetőségeket keressük, mindenképpen látogassunk el a https://kecskemetallas.hu/ főoldalára és böngésszünk az aktuális elhelyezkedési lehetőségek között.